Με επιστολή που απέστειλε ο διοικητής του Αστυνομικού Τμήματος Λεωνιδίου πριν από 3 χρόνια (στις 6-5-2008) προς τον Δήμο Λεωνιδίου, επισήμαι...
Με επιστολή που απέστειλε ο διοικητής του Αστυνομικού Τμήματος Λεωνιδίου πριν από 3 χρόνια (στις 6-5-2008) προς τον Δήμο Λεωνιδίου, επισήμαινε τα κυκλοφοριακά προβλήματα που συχνά δημιουργούνται σε διάφορα σημεία του Δήμου, και πρότεινε κυκλοφοριακές ρυθμίσεις για την αντιμετώπισή τους.
Δεν γνωρίζουμε τους λόγους που η προηγούμενη Δημοτική Αρχή αγνόησε την συγκεκριμένη πρόταση, τη στιγμή μάλιστα που όσοι ζούμε στην περιοχή, γνωρίζουμε τα προβλήματα αλλά και τους κινδύνους που δημιουργούνται καθημερινά, ακόμα και μέσα στον κεντρικό δρόμο της αγοράς.
Διαβάστε παρακάτω την επιστολή:
Πρόταση κυκλοφοριακών ρυθμίσεων στην περιοχή του Δήμου Λεωνιδίου.
Λόγω του συνεχώς αυξανόμενου αριθμού κυκλοφορούντων οχημάτων και τις κοινωνικοοικονομικές αλλαγές που έχουν επέλθει στον πολεοδομικό ιστό της πόλεως μας τα τελευταία χρόνια, σε συνδυασμό με την προς το καλύτερο διαβίωση όλων των πολιτών αλλά και την παροχή προς αυτούς ενός σύγχρονου, ασφαλούς και ανεκτού περιβάλλοντος, προτείνονται τα ακόλουθα:
Μονοδρόμηση - Πεζοδρόμηση της κεντρικής οδού της αγοράς του Λεωνιδίου από το πρατήριο υγρών καυσίμων Τροχάνη έως το Μετόχι της Παναγίας με κατεύθυνση προς Κοσμά και ταυτόχρονη διαπλάτυνση των πεζοδρομίων.
Η εν λόγω ρύθμιση κρίνεται σκόπιμη αφενός λόγω της οικιστικής ιδιομορφίας, η οποία δεν επιτρέπει τη διέλευση αντιθέτως κινούμενων οχημάτων καθ’ όλο το μήκος της οδού αφετέρου λόγω του παραδοσιακού στοιχείου του κέντρου της πόλης. Συγκεκριμένα, µία τέτοια ρύθμιση θα συνέτεινε στην κυκλοφοριακή αποσυμφόρηση της αγοράς, στην ελαχιστοποίηση του προκαλούμενου θορύβου, στη μείωση τυχών προκαλούμενων ατυχημάτων και στην τόνωση της αγοράς από το νέο και ελκυστικότερο περιβάλλον διάθεσης των προς πώληση αγαθών.
Συναφώς με τα προεκτεθέντα, τις απογευματινές ώρες κατά το διάστημα από Μάιο έως Σεπτέμβριο κάθε έτους, προτείνεται η απαγόρευση των πάσης φύσεως κινουμένων οχημάτων εντος της αυτής ζώνης και η μετατροπή του μονόδρομου σε αποκλειστικό πεζόδρομο και υπό προϋποθέσεις ποδηλατοδρόμο.
Αλλαγή σηματοδότησης και τοποθέτηση της πινακίδας υποχρεωτικής διακοπής πορείας (STOP) επί της παραποτάμιας οδού (προ της διασταυρώσεως).
Καίτοι προ δεκαετίας σχεδιάσθηκε και υλοποιήθηκε η κατασκευή της παραποτάμιας οδού προκειμένου να διεξάγεται μέσω αυτής, ο κύριος όγκος της κυκλοφορίας των οχημάτων, από την καθημερινή πρακτική των τελευταίων ετών έχει αποδειχθεί ότι η συντριπτική πλειοψηφία των οχημάτων δεν διέρχεται από την παραποτάμια οδό αλλά από την οδό έξωθεν του Δημοτικού Σχολείου. Συνεπώς, κρίνεται αναγκαία η αλλαγή της σηματοδότησης, με την τοποθέτηση πινακίδας STOP επί της παραποτάμιας οδού (στη διασταύρωση με τη γέφυρα) προκειμένου καταστεί η οδός που διέρχεται έξωθεν του Δημοτικού Σχολείου και αποτελεί νοητή προέκταση της γέφυρας, οδός προτεραιότητας, ως οδός κύριας κυκλοφορίας.
Τοποθέτηση. ειδικών μειωτήρων ταχύτητας (σαμαράκια) από το Ηρώο έως και είκοσι (20) μέτρα πριν τη διασταύρωση, σύμφωνα με την διαδικασία και τις προδιαγραφές που προβλέπονται στην κείμενη Νομοθεσία.
Η εν λόγω ρύθμιση κρίνεται σκόπιμη διότι α) δεν είναι δυνατή η ανακοπή της ταχύτητας των οχημάτων με άλλο τρόπο η μέσο, β) η μείωση της ταχύτητας θα επιτείνει την προσοχή των διερχομένων οδηγών στη λοιπή σήμανση της οδού (πινακίδες σχολείου - ήπιας κυκλοφορίας) και γ) Θα αποτραπούν τροχαία ατυχήματα με απρόβλεπτες συνέπειες.
Μονοδρόμηση της βοηθητικής, ανώνυμης οδού από το Μετεωρολογικό Σταθμό στην Πλάκα έως την Παραλία (με κίνηση των οχημάτων από Πλάκα προς Λεωνίδιο) και έγκαιρη εξεύρεση χώρου στάθμευσης οχημάτων των λουομένων και επισκεπτών.
Λόγω του μεγάλου αριθμού επισκεπτών κατά τους θερινούς μήνες κρίνεται επιβεβλημένη η μονοδρόμηση της εν λόγω βοηθητικής οδού καθόσον το πλάτος της καθόλo το μήκος αυτής δεν επαρκεί για την ασφαλή διέλευση των οχημάτων.
Παράλληλα, πρέπει εγκαίρως να διασφαλισθεί ο απαραίτητος χώρος στάθμευσης προκειμένου να καταστεί η εν λόγω παραλία ελκυστικότερη στον εποχούμενο επισκέπτη και να αποφευχθούν προβλήματα που δημιουργεί η έλλειψη χώρου στάθμευσης, η οποία, ευνοείται, συνεπάγεται την αυθωρεί αποχώρησή του από το εν λόγω μέρος.



1. Μέχρι να τελειώσει το αποχετευτικό δεν νοείται καμία πεζοδρόμηση θα ξηλωθούν πριν καν τα χαρούμε. Επίσης θα πρέπει πριν γίνει η πεζοδρόμηση να υπάρξει συννενόηση με ΟΤΕ, ΔΕΗ κλπ για να δούν τί έργα θα κάνουν κι αυτοί στο άμεσο μέλλον μην ξηλώνουμε πάλι.
ΑπάντησηΔιαγραφή2.Η μονοδρόμηση κρίνεται κρίσιμη και αναγκαία. Για βάλτε ένα απαγορευτικό να δούμε ποιός θα το τηρήσει.
3. Σαμαράκια στο Ηρώον; Για ποιό λόγο; Πόσα ατυχήματα έχετε καταγράψει στη συγκεκριμένη τοποθεσία;
4. Η μονοδρόμηση του δρόμου της Πλάκας κρίνεται κι αυτή αναγκαία.
Μια καλή πρόταση πάντως θα ήταν να κλείνει δοκιμαστικά με οδόφραγμα τουλάχιστον το κομμάτι από το βενζινάδικο του Τροχάνη μέχρι και το τρίγωνο του Κάβα από Σάββατο πρωϊ(συγκεκριμένη ώρα για να γίνεται και η τροφοδοσία των καταστημάτων) μέχρι και Κυριακή βράδυ όπως επίσης και τις καθημερινές σε συγκεκριμένες ώρες. Είναι ο εύκολος τρόπος για να δούμε αν μας αρέσει η όχι ο πεζόδρομος.
η μονοδρομηση ειναι η καλυτερη λυση,ο πεζοδρομοσ απλα θα νεκρωσει ακομα περισσοτερο την αγορα
ΑπάντησηΔιαγραφήΥπαρχουν και άλλες προτάσεις για τον πεζοδρομο κατατεθημένες στον δήμο, απο διάφορους. Όλες είχαν την ίδια κατάληξη
ΑπάντησηΔιαγραφήΔεν συμφωνώ με τον φίλο-η που λέει ότι σε περίπτωση που γίνει πεζόδρομος θα νεκρώσει η αγορά. Μερικοί δεν μπορούν να δεχτούν το καινούργιο, ή κάτι το διαφορετικό απ' αυτό που έχουν συνηθίσει ως τώρα.
ΑπάντησηΔιαγραφήΥπάρχουν πολλά παραδείγματα που αποδεικνύουν ότι ο πεζόδρομος, όχι μόνο δεν νέκρωσε την αγορά αλλά αντίθετα την αναβάθμισε.
Να μην πάμε μακριά.
Δείτε τι έγινε στο Παράλιο Άστρος. Πέρυσι ολοκληρώθηκε η κατασκευή του πεζόδρομου και αν ρωτήσετε τους ιδιοκτήτες των καταστημάτων εκεί(ένας εκ των οποίων είναι από το Λεωνίδιο),θα σας πουν ότι η περιοχή αναβαθμίστηκε.
Στην Τρίπολη, ο πεζόδρομος έδωσε πνοή σε ένα από τα κεντρικότερα σημεία της πόλης, και ήδη υπάρχει σχέδιο να πεζοδρομηθούν περισσότεροι δρόμοι στο κέντρο.
Ο καθηγητής του Εθνικού Μετσόβειου Πολυτεχνείου Αθανάσιος Αραβαντινός, Αρχιτέκτονας-Πολεοδόμος, που και αυτός έχει προτείνει την πεζοδρόμηση της αγοράς, είχε δεχτεί πολλές αντιδράσεις, όταν είχε προτείνει παλαιοτέρα την πεζοδρόμηση της Ερμού στη Αθήνα, αλλά και δρόμου(δεν θυμάμαι το όνομα) στο Κολωνάκι.
Μετά την πεζοδρόμησή τους όμως, όσοι πριν αντιδρούσαν είδαν να ανεβαίνει ο τζίρος των καταστημάτων τους.
Ας μην είμαστε τόσο αρνητικοί απέναντι στο ΚΑΙΝΟΥΡΓΙΟ.
Είναι βολικό, το ξέρω, πηγαίνοντας για ψώνια να παρκάρουμε ακριβώς έξω από την πόρτα του καταστήματος, αδιαφορώντας για το πως θα περάσει ο άλλος.
Αλλά, αν αυτό είναι που θέλουμε πραγματικά, τότε για ποιο λόγο φτιάξαμε τον παραποτάμιο;
Μόνο για τους περαστικούς;
Επιτρέπεται μια μητέρα που διασχίζει την αγορά με το μωρό στο καροτσάκι να αγωνιά μήπως την χτυπήσει κάποιο διερχόμενο αυτοκίνητο η δίκυκλο;
Τέλος, σχετικά με το σχόλιο του φίλου-ης πιο πάνω που αναφέρεται στα σαμαράκια που προτείνει η αστυνομία να τοποθετηθούν σε σημείο της πόλης.
Εφόσον κάποιοι,(που δεν είναι λίγοι) αγνοούν την σήμανση που προειδοποιεί ότι ο δρόμος είναι ήπιας κυκλοφορίας, ας μπουν σαμαρακια για να ανακόπτουν την ταχύτητα υποχρεωτικά.
Όντως δεν έχει καταγραφεί ακόμα περιστατικό στο σημείο, αλλά πρέπει ΠΡΩΤΑ να γίνει και μετά να αντιδράσουμε;
Η πρόταση της Αστυνομίας είναι προς τη σωστή κατεύθυνση, πολύ σωστά τοποθετημένη και άκρως αιτιολογημένη. Όπου έχει γίνει πεζόδρομος η περιοχή έχει αναβαθμιστεί. Απλά εδώ πρόκειται περί κλασσικής περίπτωσης φόβου προς το καινούριο... Φοβόμαστε κάτι πριν καν το δούμε κοιτάζοντας απλά τη βόλεψή μας.
ΑπάντησηΔιαγραφήΚαι πεζόδρομος πρέπει να γίνει
Και σαμαράκια πρέπει να μπουν
Και μονοδρομήσεις πρέπει να γίνουν
Και μάλιστα σε πολύ περισσότερα σημεία από τα 3-4 που πρότεινε η Αστυνομία...
Γιατί ρε παιδία τόση ανωνυμία; Δεν υπάρχει λόγος να φοβόμαστε να λέμε την γνώμη μας. Ε, αν κάνουμε και κανένα ορθογραφικό, δεν είναι ντροπή. Ντροπή είναι να τα συζητάμε στα καφενεία και στις αυλές και να μην κάνουμε το σωστό.
ΑπάντησηΔιαγραφήΤο θέμα της αγοράς του Λεωνιδίου έχει 3 πτυχές:
1. Του μόνιμους κάτοικους/καταναλωτές
2. Τους επισκέπτες/καταναλωτές
3. Τους καταστηματάρχες
Οι κατηγορίες 1 & 2 χρειάζονται οπωσδήποτε μόνιμη πεζοδρόμηση. Όταν ο καταναλωτής αποφασίζει ή κατηγορία 3 ακολουθεί. Αυτό βέβαια αν θέλεις να σου προσφέρει κάποιο εισόδημα το μαγαζί σου, αν είναι να υπάρχει μόνο για να πληρώνει το ΤΕΒΕ και το ενοίκιο, τότε να μείνουμε όπως είμαστε.
Είμαι σίγουρος ότι και εμπορικό κέντρο θα γίνει εκτός πόλης και πεζοδρόμηση θα γίνει σε άλλον οικισμό. Είναι θέμα χρόνου, οπότε η σημερινή αγορά θα καταλήξει σαν την παλιά αγορά του Λεωνιδίου, εκεί που έχω την σχολή χορού, που κάποτε ήταν κατ/ματα που έχουν προσφέρει περιουσίες στους ιδιοκτήτες τους και τώρα είναι κλειστά.
Έχω καταθέσει πρόταση πεζοδρόμησης και μονοδρόμησης στον δήμο (αρ. πρωτ. 3134-2009) και σε όλους τους φορείς επαγγελματιών. Το μόνο που έγινε είναι να έχω μεταμεσονύχτια τηλέφωνα εκφοβισμού στο σπίτι μου.
Δεν μπορούμε να καθίσουμε να περιμένουμε να έρθει η πρόοδος και η ευημερία να μας χτυπήσουν την πόρτα. Όσο καθόμαστε έτσι, τόσο πίσω πάμε. Είμαστε υποχρεωμένοι έναντι στους εαυτούς μας, τις οικογένειες μας και την ιστορία μας να προοδεύουμε μόνιμα.
Δεν αλλάζει τίποτα αν δεν αλλάξει ο τρόπος που το κάνουμε.
Γρηγόρη εσύ που είσαι στα μέσα και στα έξω τώρα μετά τη χούντα, γιατί δεν κανονίζεις με το Δήμαρχό μας να κλείσετε ας πούμε όλη την Κυριακή του Πάσχα το δρόμο να χαρούμε και μεις έστω για μια μέρα τον περίπατο στην αγορά;Η μήπως θα πρέπει να φέρουμε κανένα του Χάρβαρντ για να μας πεί να το κάνουμε;
ΑπάντησηΔιαγραφήΜου αρέσει η ιδέα σου. Είμαι βέβαιος οτί όποιος ενδιαφέρεται να ακούσει τον λαό του, διαβάζει αυτο το blog. Και ενδιαφέρεται ....
ΑπάντησηΔιαγραφήΈχω και άλλα:
ΑπάντησηΔιαγραφή1. Είναι σίγουρο ότι κάποια μέρα, αργά ή γρήγορα θα ολοκληρωθεί ο παραποτάμιος. Όταν αυτό συμβεί, νέα καταστήματα θα ανοίξουν επί του νέου δρόμου. Τότε τι νομίζεται ότι θα γίνουν τα εμπορικά της αγοράς; Τι θα ελκύει τον καταναλωτή στο σημερινό κέντρο;
2. Επίσης είναι ολοφάνερο ότι η εμπορικότητα «τραβιέται» προς της εισόδους της πόλης. Έχουν γίνει μεμονωμένα καταστήματα, σίγουρα θα γίνουν και άλλα. Οι μισοί από αυτούς είχαν κάτ/μα στο κέντρο και έφυγαν. Θα το κάνουν και άλλοι. Και εγώ μετακινούμαι. Μεταφέρω το γραφείο μου στον παλιό του Κωστάκου. Μην το αγνοείται, για το μέγεθός μας είναι σημαντικός ο αριθμός αυτός. Που σημαίνει πτώση κίνησης του κέντρου, πτώση ενοικίων και μείωση ενδιαφέροντος επισκεπτών του κέντρου.
3. Και όπως έχω πει πολλές φορές, κάποιος, κάποια μέρα σίγουρα θα κάνει κάποιο μίνι εμπορικό κέντρο. Τότε «βράσε όριζα» που λέει και ο λαός και για ψώνια θα πηγαίνουμε εκεί και το κέντρο θα έχει ερημώσει αν δεν αλλάξει.
Η λύση είναι να δοθεί προτεραιότητα στον καταναλωτή και ο καταναλωτής θέλει άνετη αγορά, υπηρεσίες, σωστά προϊόντα και τιμές κ.α. Πάσχουμε σε όλα! Η απαγόρευση της κίνησης στο κέντρο θα συντελούσε δραματικά στην άνεση και την ασφάλεια, τα υπόλοιπα είναι δουλεία των κατ/ρχων να τα αντιληφθούν.
Όπως είναι η κατάσταση σήμερα, αποκλείω κάθε μα κάθε πιθανότητα για τα επόμενα 10 χρόνια να βρίσκονται στο κέντρο τα ίδια καταστήματα με σήμερα. Απλά θα έχουν κλείσει ή θα έχουν φύγει, από τα μεγάλα ενοίκια, τα έξοδα, τα μικρά εισοδήματα και τα παράπονα των πελατών. Κανείς νέος σε ηλικία έμπορος του Λεωνιδίου, δεν πάρει σύνταξη από την σημερινή του επιχείρηση. Ζούμε εποχές γεμάτες προκλήσεις, δεν νοείται να καθόμαστε περιμένοντας τον οικονομικό μας θάνατο. Η δράση θέλει αντίδραση. Κάναμε με τον Καλλικράτη την μεγάλη αλλαγή, ας συνεχίσουμε. Δεν έχουμε να χάσουμε τίποτα!
Ευχαριστώ,
ΓΡ
ΑΝΑΛΑΜΒΑΝΟΥΜΕ ΤΟ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΚΟ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟ ΣΤΟΝ ΔΗΜΟ ΝΟΤΙΑΣ ΚΥΝΟΥΡΙΑΣ ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ??? ΠΟΛΛΑ ΛΟΓΙΑ ...
ΑπάντησηΔιαγραφήκατσε ντε! 28 χρόνια περίμενες
ΑπάντησηΔιαγραφή