Η θεομηνία της 18ης Απριλίου και οι νέες ζημιές που προκάλεσε στην περιοχή του Λάκκου, είναι το θέμα που αναμένεται να μονοπωλήσει το ενδιαφ...
Η θεομηνία της 18ης Απριλίου και οι νέες ζημιές που προκάλεσε στην περιοχή του Λάκκου, είναι το θέμα που αναμένεται να μονοπωλήσει το ενδιαφέρον, στην σημερινή συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου Νότιας Κυνουρίας που θα ξεκινήσει στις 7 το βράδυ.
Πολλά ήταν τα σχόλια που δεχτήκαμε αυτές τις μέρες τα περισσότερα εκ των οποίων έβαλλαν κατά της Δημοτικής Αρχής, επιρρίπτοντάς της ευθύνες για κωλυσιεργία στο θέμα της αποκατάστασης των ζημιών που προκλήθηκαν με την πρώτη θεομηνία της 6ης Φεβρουαρίου 2012, και σίγουρα ο Δήμαρχος κ. Γιάννης Μαρνέρης καλείται να δώσει απαντήσεις για τις ως τώρα ενέργειες που έχουν γίνει από πλευράς του Δήμου, και τι θα πρέπει να περιμένουν από δω και στο εξής οι πολίτες που επλήγησαν.
Δυστυχώς το θέμα της αποκατάστασης των ζημιών στην παραλία του Λάκκου δεν είναι τόσο απλό όσο θεωρούν κάποιοι, κάτι που φάνηκε και από το προχθεσινό μας ρεπορτάζ, όπου δημοσιεύσαμε την άρνηση της Κτηματικής Υπηρεσίας για οποιαδήποτε εργασία αποκατάστασης, εάν πρώτα δεν καθοριστούν τα όρια του αιγιαλού - παραλίας και παλαιού αιγιαλού.
Αναζητήσαμε τον νόμο 2971/2001 "Αιγιαλός, παραλία και άλλες διατάξεις" (ΦΕΚ 285Α) βάση του οποίου η Κτηματική Υπηρεσία απαγόρευσε οποιαδήποτε παρέμβαση στην παραλία του Λάκκου, και μπορείτε να τον αποθηκεύσετε στον υπολογιστή σας από εδώ.
Ωστόσο, αξίζει να ρίξουμε μια μάτια στα άρθρα 3 και 12 του εν λόγω νόμου όπου αναφέρεται η συγκρότηση Επιτροπής καθορισμού αιγιαλού και παραλίας, η οποία είναι και αρμόδια να δώσει την έγκριση για προστατευτικά έργα σε περίπτωση διάβρωσης της ακτής:
Άρθρο 3
Επιτροπή καθορισμού αιγιαλού και παραλίας
1. Ο καθορισμός των ορίων του αιγιαλού, της παραλίας και του παλαιού αιγιαλού γίνεται από Επιτροπή, η οποία συγκροτείται σε επίπεδο νομού με απόφαση του Υπουργού Οικονομικών και αποτελείται από: α) τον προϊστάμενο της Κτηματικής Υπηρεσίας ως πρόεδρο, β) έναν μηχανικό της Κτηματικής Υπηρεσίας με ειδικότητα τοπογράφου ή πολιτικού μηχανικού και αν δεν υπάρχει έναν τεχνολόγο τοπογράφο μηχανικό, ενώ σε περίπτωση που η Κτηματική Υπηρεσία δεν διαθέτει μηχανικό των ανωτέρω ειδικοτήτων, συμμετέχει στην Επιτροπή μηχανικός της Τεχνικής Υπηρεσίας Δήμων και Κοινοτήτων (Τ.Υ.Δ.Κ.) ή άλλης υπηρεσίας του Δημοσίου, γ) τον αρμόδιο Λιμενάρχη, δ) τον διευθυντή της Διεύθυνσης Πολεοδομίας της Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης, ε) τον διευθυντή Χωροταξίας και Περιβάλλοντος της Γενικής Γραμματείας της Περιφέρειας.
Σε εξαιρετικές περιπτώσεις, μετά από εκτίμηση των πραγματικών περιστατικών, ο Υπουργός Οικονομικών δύναται να συστήσει και δεύτερη επιτροπή.
Γραμματέας της Επιτροπής ορίζεται υπάλληλος της Κτηματικής Υπηρεσίας.
Η Επιτροπή συνεδριάζει με πρόσκληση του Προέδρου τακτικά μια φορά το μήνα και έκτακτα, προκειμένου να τηρείται η προθεσμία της παρ. 3 του άρθρου 5 είτε κατά τις ώρες λειτουργίας των δημοσίων υπηρεσιών είτε σε άλλη ώρα. Το θέμα στην Επιτροπή εισηγείται ο Πρόεδρος.
Η αποζημίωση των μελών της Επιτροπής ορίζεται με απόφαση του Υπουργού Οικονομικών.
Άρθρο 12
Προστατευτικά έργα - Προσχώσεις
1. Αν η Επιτροπή του άρθρου 3 διαπιστώσει ότι η ακτή διαβρώνεται από τη θάλασσα, επιτρέπεται η κατασκευή, κατά τις διατάξεις περί δημοσίων έργων, των αναγκαίων τεχνικών έργων στον αιγιαλό, την παραλία ή στη θάλασσα για την αποτροπή της διάβρωσης.
Αν από τη διάβρωση απειλείται ιδιωτικό κτήμα, μπορεί να επιτραπεί στον κύριό του να κατασκευάσει με δαπάνη του προ της ιδιοκτησίας του, και με την επίβλεψη μηχανικού, που έχει από το νόμο σχετικό δικαίωμα, τα ανωτέρω προστατευτικά έργα βάσει μελέτης που έχει εγκριθεί από τη Διεύθυνση Τεχνικών Υπηρεσιών της Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης (Περιφέρειας πλέον), που θα έχει και τον έλεγχο του έργου.
Τα έργα των παραγράφων 1 και 2 του παρόντος άρθρου ανήκουν στο Δημόσιο, το οποίο μπορεί να τα καταργεί ή να τα μετατρέπει οποτεδήποτε για λόγους δημοσίου συμφέροντος και ασφάλειας ή εθνικής άμυνας χωρίς καμία υποχρέωσή του, για αποζημίωση ή για καταβολή της δαπάνης του ιδιώτη. Τα έργα αυτά εκτελούνται κατόπιν αδείας του Υπουργού Οικονομικών, που εκδίδεται μετά από σύμφωνη γνώμη του Γ.Ε.Ν., του Υ.Ε.Ν. και του Υπουργείου Πολιτισμού και απλή γνώμη της αρμόδιας Επιτροπής Αρχιτεκτονικού Ελέγχου (Ε.Π.Α.Ε.) ύστερα από εμπεριστατωμένη ακτομηχανική μελέτη θεωρημένη από τη Διεύθυνση Λιμενικών Έργων της Γ.Γ.Δ.Ε. του Υπουργείου Περιβάλλοντος, Χωροταξίας και Δημόσιων Έργων, καθώς και ύστερα από την προβλεπόμενη από το Ν. 1650/1986 (ΦΕΚ 160 Α") μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων. Σε περίπτωση παραδοσιακών οικισμών απαιτείται και σύμφωνη γνώμη του αρμόδιου γι' αυτούς Υπουργού.
Αν γίνουν προσχώσεις χωρίς άδεια ή με υπέρβαση της άδειας ή δεν εκτελούνται νόμιμα τα σχετικά έργα, δεν επιτρέπεται η αναχάραξη του αιγιαλού ή της παραλίας. Οι εκτάσεις που δημιουργούνται από τις προσχώσεις αυτές θεωρούνται αιγιαλός.



Η όλη συζήτηση έγινε για την απάντηση της κτηματικη ότι οποιαδήποτε κατασκευή θα πρέπει να απέχει 100 μέτρα από την ακτογραμμή.και έτσι ο δημος πέταξε το μπαλάκι και ότι δεν μπορούμε να κάνουμε τίποτα αν δεν γίνει χάραξη.σωστά πρέπει να γίνει χάραξη αλλά ισχύει το εξής: ΜΕ Σχετικη γνωμοδότηση του νομικού συμβουλίου του κράτους 386/2005 η παραπάνω απόσταση δηλαδή των 100 μέτρων δεν ισχύει σε περιοχές με εγκεκριμένο ρυμοτομικο σχέδιο.Ένας Φιλος σωστά είπε ότι υπάρχει σχέδιο με δεκάδες οικοδικα τετράγωνα από Πλακα μέχρι μύτη.Νομίζω ότι τα πράγματα είναι απλά.Απλός θέλει σχετικά άτομα σε υπεύθυνες θέσεις(π.χ αντιδήμαρχος) για να δώσουν λύσεις ρωτώντας τα άτομα της αρμόδιας υπηρεσίας(πολεοδομια) και να μην απαντάνεμε γενικούς νομούς για να πετάξουν το μπαλάκι των ευθυνών στις υπηρεσίες (κτηματικη) .ΛΎΣΗ ΤΩΡΑ χάραξη αιγιαλού και παραλίας και όχι μελετουλες για γεφυρακια και δρομάκια.
ΑπάντησηΔιαγραφήΚαι ποιος θα την κάνει την χάραξη του αιγιαλού; Η Μαρίκα;Η επιτροπή που αναφέρεται πιο πάνω
ΔιαγραφήΦίλε αν διαβάσεις καλύτερα τι σου λέει ο πρώτος σχολιαστής θα καταλάβεις ότι για να βγει άδεια δεν χρειάζεται να γίνει χάραξη αιγιαλού και παραλίας επειδή υπάρχει σχέδιο.εκεί πρέπει να βασιστουν οι πολίτες και να κατασκευάσουν τα πράγματα.για περισσότερες διευκρινήσεις μπορείς να ρωτήσεις την Πολεοδομια.
ΔιαγραφήΝαι συμφωνώ αλλά τι γινεται όταν πολλά αγροτεμάχια έχουν ρυμοτομουμενα τμήματα;
ΔιαγραφήΕίναι ακόμη η Μαρίκα αποστολοπουλου στη κτηματικη υπηρεσία του δημοσίου;Νόμιζα ότι είχε πάρει σύνταξη αλλά αν ο Φιλος λέει ότι είναι στην υπηρεσία τα πράγματα θα γίνουν πιο γρήγορα.
ΑπάντησηΔιαγραφήΝομίζω ότι πήρε σύνταξη .τώρα υπεύθυνη είναι κάποια μπουζετου.νομίζω ότι η Κυρια Μαρικα Αποστολοπουλου ολοκλήρωσε την υπηρεσία της όταν χαρακτηκαν οι γραμμές αιγιαλού και παραλίας των πουληθρων αποθήκες.
ΑπάντησηΔιαγραφήΠαιδιά ο νόμος 2971/2001 είναι ο γενικός άξονας σχεδιασμού για έργα κοντά στη θάλασσα.Οταν υπάρχει σχέδιο οι δυο γραμμές δεν διέρχονται μέσα από τα οικοδομικά τετράγωνα.αξίζει να σημειωθεί ότι υπάρχουν οικοδομικά τετράγωνα υπάρχουν μέσα στην αμμο.Πιο ισχυρό είναι το σχέδιο από την χάραξη.
ΑπάντησηΔιαγραφήΦίλε σωστά βάζεις εν σπουδαίο θέμα η οποία είναι εφαρμογή του σχεδίου πόλης το οποίο ξεκινά από Πλακα διέρχεται από λάκκο και καταλληγει στη μύτη.Σιγά μην ξέρει ο αρμόδιος αντιδήμαρχος για θέματα πολεοδομίας κ.α.Δεν μπορελουμε να τα ξέρουμε όλα και αυτό δεν είναι κακό.Θεωρώ ότι ο Μηχανικος του Δημου ο οποίος είναι υπόδειγμα εργατικού ανθρώπου να χαράξει σωστή πολιτική.Πρέπει να σημειωθεί οτι πολλά σπουδαία έργα στο Τυρο έγιναν από προσπάθειες του Γιωργου.
ΑπάντησηΔιαγραφήΟ αρμόδιος αντιδήμαρχος είναι Μηχανικος;
ΑπάντησηΔιαγραφήΟΠΩΣ ΦΑΝΗΚΕ ΚΑΙ ΑΠΟ ΤΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ Ο ΑΡΜΟΔΙΟΣ ΑΝΤΙΔΗΜΑΡΧΟΣ ΔΕΝ ΕΙΧΕ ΚΑΜΙΑ ΔΟΥΛΕΙΑ ΝΑ ΣΤΕΙΛΕΙ ΕΓΡΑΦΟ ΣΤΗΝ ΚΤΗΜΑΤΙΚΗ ΥΠΗΡΕΣΙΑ ΔΙΟΤΙ ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΣΧΕΣΗ Η ΚΤΗΜΑΤΙΚΗ ΜΕ ΚΑΤΙ ΠΟΥ ΕΧΕΙ ΣΧΕΔΙΟ. ΕΛΠΙΖΟΥΜΕ ΤΗΝ ΑΛΛΗ ΦΟΡΑ ΒΚΑΠΟΙΟΣ Ο ΟΠΟΙΟΣ ΔΕΝ ΞΕΡΕΙ ΝΑ ΡΩΤΑΕΙ ΑΝΘΡΩΠΟΥΣ ΠΟΥ ΞΕΡΟΥΝ ΓΙΑΤΙ ΟΙ ΕΓΩΙΣΜΟΙ ΔΕΝ ΔΙΝΟΥΝ ΛΥΣΕΙΣ.
ΑπάντησηΔιαγραφή