Page Nav

HIDE

Grid

GRID_STYLE

Hover Effects

TRUE
{fbt_classic_header}

Header Ad

//

Breaking News:

latest

Ads Place

Έξαλλοι οι φορείς του Λεωνιδίου με νέο δημοσίευμα της "Κυνουρίας"!

Αυστηρή απάντηση απευθύνουν οι Φορείς του Λεωνιδίου προς την Εφημερίδα "ΚΥΝΟΥΡΙΑ" για το νέο δημοσίευμά της που σχετίζεται με το Π...

Αυστηρή απάντηση απευθύνουν οι Φορείς του Λεωνιδίου προς την Εφημερίδα "ΚΥΝΟΥΡΙΑ" για το νέο δημοσίευμά της που σχετίζεται με το Πασχαλινό Έθιμο των αεροστάτων στο Λεωνίδιο.

Συγκεκριμένα, η εφημερίδα "ΚΥΝΟΥΡΙΑ" στο φύλλο της με αριθμό 506 (Μάιος 2013), και στη στήλη "Εν πολλοίς..."(σελ.11) αναφέρει τα εξής:  

"...Τα αερόστατα κυριάρχησαν την Κυριακή της Ανάστασης σε όλη σχεδόν την Κυνουρία. Από το Καστρί και το Άστρος και το Κορακοβούνι και τον Άγιο Ανδρέα, τα Μέλανα, το Λεωνίδιο τα Πούλιθρα. Μόνο στον Τυρό δεν είδαμε αερόστατα από την ομάδα της διοργάνωσης των πασχαλινών εκδηλώσεων, διότι, λέει, φοβούνται τον ...αντίποδα του Δήμου. Μην ξύνετε τα νύχια σας για παρεξήγηση. Οι εποχές που «έσπαζαν μαγκούρες» στα πανηγύρια, πέρασαν ανεπιστρεπτί. Το αερόστατο ανήκει στην Τσακώνικη παράδοση και τελευταία παρουσιάζεται και ως παγκυνουριακό έθιμο. Το Λεωνίδιο πια είναι πασίγνωστος τόπος για την ιδιαιτερότητα του Πάσχα. Αλλά κι ο Τυρός ακολουθεί κατά πόδα, αφού κάθε χρόνο κερδίζει τα εύσημα από ντόπιους κι επισκέπτες. Δεν είναι δα και κοντογείτονες για να κλέψει ο ένας τη δόξα του άλλου! Μεσολαβούν 20 χ.λ.μ. απόστασης..."

H απάντηση του Εμπορικού και Μορφωτικού Συλλόγου Λεωνιδίου έχει ως παρακάτω:

Απάντηση στην Εφημερίδα «ΚΥΝΟΥΡΙΑ»

Όσο και να επιμένετε και κάθε χρόνο να προκαλείτε με το δημιούργημα της φαντασίας σας ότι είναι «Πανκυνουριακό» το έθιμο των αεροστάτων θα σας διαψεύδει η ζωή και η πραγματικότητα.

Κάθε τόπος στην όμορφη πατρίδα μας έχει τα έθιμά του, τις παραδόσεις του και την ιστορία του. Οι κάτοικοι κάθε περιοχής αγαπούν τον τόπο τους και είναι θεμιτό και λογικό να προσπαθούν για το καλύτερο. Το να αντιγράψεις κάτι όμορφο που ζηλεύεις μπορεί να πετύχει μπορεί και όχι.

Το Πάσχα του Λεωνιδίου όμως ΔΕΝ ΑΝΤΙΓΡΑΦΕΤΑΙ ούτε είναι θίασος να περιοδεύει από το Καστρί έως το Πλατανάκι (γιατί τότε ο Πάρνωνας θα καιγόταν…). 

Αυτό που κάνει το Πάσχα στο Λεωνίδιο μοναδικό είναι το δέσιμο των αεροστάτων το βράδυ της Ανάστασης με την μαγεία των κοκκινόβραχων άρρηκτα δεμένων με την ύπαρξη και την εικόνα του Λεωνιδίου. Είναι η κατανυκτική ατμόσφαιρα και το άρωμα που αφήνουν τα νερατζάκια - φαναράκια κατά την περιφορά των Επιταφίων το βράδυ της Μεγάλης Παρασκευής (που και αυτό μαθαίνουμε κάποιοι γείτονες πολύ το ζήλεψαν και το αντιγράφουν). Είναι η αγάπη για τον τόπο μας και τα έθιμα μας μικρών και μεγάλων που μεταδίδουν από γενιά σε γενιά την τέχνη της κατασκευής των αεροστάτων. Είναι ένα βίωμα που δεν αγοράζεται ούτε δανείζεται από το ένα χωριό στο άλλο.

Αν κόπτεστε τόσο για τα χωριά της επαρχίας μας (δεν νομίζουμε πάντως ότι τους εκπροσωπείτε για να μην παρεξηγηθούμε με τους γείτονες μας) ας τους προτείνετε  κάτι άλλο π.χ. να ρίξουν ρουκέτες ή να ρίξουν κανάτια ή κάτι τέτοιο και να πρωτοτυπήσουν. Άλλωστε ο Βροντάδος της Χίου και η Κέρκυρα είναι μακριά. 

Για το τέλος να σας θυμίσουμε τι έγραφε ο Λαογράφος - Ιστορικός (και θείος της εκδότριας της Εφημερίδας «Κυνουρία») Θανάσης Κωστάκης.

Στα  «Χρονικά των Τσακώνων» και συγκεκριμένα στον τόμο Η΄ όπου δημοσιεύονται τα «Σύμμεικτα Τσακώνικα» του Θανάση Π. Κωστάκη, καταγόμενου από τα Πέρα Μέλανα, και στο δεύτερο κεφάλαιό του που έχει ως θέμα τα «Παιχνίδια» των Τσακώνων, αναφέρει επακριβώς (σελ.95):

"…Στο Λενίδι πάλι τα μεγάλα παιδιά, κάποτε και άντρες, διασκέδαζαν με τα αερόστατα -τα αρεόστατα, όπως τα λέγαν συνήθως. Αγόραζαν κόλλες λεπτές μεγάλες και κολλώντας τες μεταξύ τους, έφτιαχναν ένα μεγάλο σακί με μυτερό τον πάτο του. Στο άνοιγμά του περνούσαν ένα στεφάνι από καλάμι, για να μένει το στόμιο του ανοιχτό. Περνούσαν στο στεφάνι αυτό διαμπερώς ένα σύρμα, ώστε το στεφάνι να χωριστεί σε δύο ημικύκλια, έφερναν το αερόστατο πάνω από τη φωτιά, για να γεμίσει ζεστόν-ελαφρόν- αέρα, και από το σύρμα που αναφέραμε κρεμούσαν ένα μεγάλο πανί - την κολλημάρα - βουτηγμένη σε λάδι, αν δεν έβρισκαν πετρέλαιο. Άναβαν την κολλημάρα, ζεσταινόταν ο αέρας μέσα στον αναποδογυρισμένο σάκο, και το αερόστατο ανέβαινε σε αρκετό ύψος, 200-300 μ. κάποτε. Με τα αερόστατα συναγωνίζονταν τα παιδιά κάθε γειτονιάς, ποιας θα πάει ψηλότερα, και κάποτε δεν έλειπαν και οι φιλονικίες ανάμεσα στις ομάδες. Πολλά αερόστατα «αμολούσαν» - και «αμολάνε» συνήθως ακόμα - το Πάσχα. Οι διαστάσεις του αερόστατου μπορούσαν να φτάσουν τα 2x4 μ., συνήθως όμως ήταν μικρότερα. Κολλούσαν τις κόλλες μεταξύ τους με κόλλα από αλεύρι..."

Επιπλέον στην εφημερίδα σας η συνεργάτης σας Μαίρη Η. Σαρρή είχε δημοσιεύσει άρθρο εδώ για την μοναδικότητα του Πάσχα στο Λεωνίδιο με το πέταγμα των αεροστάτων και αρχειακή φωτογραφία του 1955.     

                                           ΕΜΠΟΡΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΛΕΩΝΙΔΙΟΥ
                                          ΜΟΡΦΩΤΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΛΕΩΝΙΔΙΟΥ

23 σχόλια

  1. Απαράδεκτο το άρθρο της Κυνουρίας. Σε λίγο θα μας πει ότι το ρητό του Ψαθά έλεγε : Απόκριες στην Πάτρα και Πάσχα στην Κυνουρία!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. ΠΑΝΚΙΝΕΖΙΚΟ Ή ΠΑΝΚΟΡΕΑΤΙΚΟ ΕΘΙΜΟ ΗΤΑΝ ΚΑΙ ΤΟ ΦΕΡΑΝΕ ΛΕΝΙΔΙΩΤΕΣ ΜΕΤΑ ΤΟ ΠΟΛΕΜΟ ΤΗΣ ΚΟΡΕΑΣ. ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΤΥΧΑΙΟ ΟΤΙ Η ΠΕΡΙΟΧΗ ΤΙΣ ΚΑΛΑΜΙΕΣ ΣΤΙΣ ΕΚΒΟΛΕΣ ΤΟΥ ΔΑΦΝΩΝΑ ΤΙΣ ΕΛΕΓΑΝ ΚΟΡΕΑ ΚΑΙ ΑΥΤΟ ΕΠΕΙΔΗ ΤΟΥ ΘΥΜΙΖΕ ΑΦΕΝΟΣ ΤΗΝ ΚΟΡΕΑ ΠΟΥ ΠΟΛΕΜΗΣΑΝ ΚΑΙ ΑΦΕΤΕΡΟΥΝ ΕΚΑΝΑ ΧΡΗΣΗ ΚΑΛΑΜΙΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΑΕΡΟΣΤΑΤΩΝ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Αν αγοράσουμε όλοι από μια συνδρομή θα σταματήσει να γράφει. Θα γράφει μόνο για τις δαντελωτές παραλίες που μας χάρισε απλόχερα η φύση.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Κόφτε τις συνδρομές όλοι και αφήστε τη να γράφει ότι οι Τσάκωνες κατοικούν πάνω από το Βρασιάτη μέχρι το Ξηροπήγαδο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Ποιος μπορεί να ξεχάσει το επίσης απαράδεκτο περυσινό δημοσίευμα λίγο πριν το Πάσχα του 2012;

    "…Μια γκρίνια έως και αντιπαλότητα παρατηρήθηκε πέρσι, στην προετοιμασία των πασχαλινών εκδηλώσεων, ανάμεσα σε Τυρό και Λεωνίδιο, που αφορούσε τη χρήση αεροστάτων και στους δύο τόπους, δηλαδή στο Δήμο Ν. Κυνουρίας! Και τελικά επικράτησε η (αιρετική;) άποψη να ρίξουν μόνο στο Λεωνίδιο αερόστατα κι όχι στον Τυρό!! Τι (σαχλό) αντιζηλία είναι αυτή η κίνηση, δεν το καταλάβαμε. Αντί να υποστηρίξουμε αυτό το έθιμο ως πλήρως Τσακώνικο και να το αναδείξουμε φαρδιά και πλατιά στα πέρατα της γης, ...ψειρίζουμε τη μαϊμού... Και μετά, ψαχνόμαστε...

    Πάντως, στα Μέλανα και κατασκευάζουμε όλοι - μικροί & μεγάλοι - αερόστατα και θα πετάξουμε πολλά τη νύχτα της Ανάστασης και το απόγευμα στο αντίπασχο, που οργανώνουμε εφέτος στην πλατεία του χωριού μας, με αρκετές εκπλήξεις. Ελάτε...

    Και στον Άγιο Ανδρέα έχουν ετοιμάσει αερόστατα, και στα Τσιτάλια κι αλλού... Πετάξτε αερόστατα, και στην πανιάρα τους βάλτε να καεί η γκρίνια...

    Κι εσείς Δήμαρχοι των δύο Δήμων της Κυνουρίας, κρεμάστε ένα πανό «κοινής ωφελείας» στο Ξηροπήγαδο και γράψτε: «Αξέχαστο Πάσχα με αερόστατα, στην Κυνουρία…".

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Δεν μπορώ να καταλάβω γιατί αντέδρασαν οι συλλογοί μας σε αυτά που γράφτηκαν στην Κυνουρία.Πράγματι και στο Άστρος το βράδυ της ανάστασης μερικοί πέταξαν αερόστατα.Και όχι μόνο στο Άστρος αλλά και στην Καλαμάτα (υπάρχει σχετικό βίντεο). Η εν λόγω εφημερίδα περιέγραψε ένα φαινόμενο.Το ζητούμενο είναι ο δήμος και οι συλλογοί μας τι κινήσεις έχουν κάνει για να το διασφαλίσουν όπως έγινε με την τσακώνικη μελιτζάνα. Το έχουν αποτυπώσει? , έχουν γράψει οδηγίες πως κατασκευάζεται ωστε να γίνει κατανοητό από τους πωλήτες?. Δυστυχώς όχι. Κάθε χρόνο ακούμε παράπονα ότι ο δήμος δεν δίνει λεφτα ή τα δίνει στο παρα πέντε για την αγορα υλικών. Όσο δεν κάνουμε τα αυτονόητα και ασχολούμαστε με φαναρακια και νερατζάκια το εθιμό μας πράγματι θα γίνει παγκυνουριακό, παναρκαδικό ίσως πανελλαδικό. Το θέμα δεν είναι να περιγράφουμε το πρόβλημα αλλά πρέπει να το λύνουμε και δυστυχώς οι συλλογοί μας έγγραψαν αερολογίες άλλη μια φορά έτσι για τα μάτια του κόσμου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Οι σύλλογοι αντέδρασαν, κατά τι γνώμη μου άργησαν, γιατί η αρθογράφος όχι μόνο δεν περιγράφει απλά ένα φαινόμενο όπως λέτε, αλλά παρεμβαίνει αυθαίρετα και χωρίς κανένα δικαίωμα, βαφτίζει ένα έθιμο του Λεωνιδίου ως Τσακώνικο, κάτι που είναι ανυπόστατο και αποδεικνύεται από τα γραφόμενα του κορυφαίου λαογράφου της περιοχής, αρίστου γνώστη της τσακώνικης γλώσσας και παράδοσης,του αειμνήστου Θανάση Κωστάκη,ο οποίος ήταν από τα Μέλανα.
    Έχει και το θράσος να προτρέπει τους δημάρχους των δήμων της Κυνουρίας να κρεμάσουν πανό «κοινής ωφελείας» στο Ξηροπήγαδο που να λέει: «Αξέχαστο Πάσχα με αερόστατα, στην Κυνουρία...
    Με ποιο δικαίωμα άραγε;
    Ας δοκιμάσει να προτείνει και στο Παράλιο ή τον Άγιο Ανδρέα να καθιερώσουν περιφορά των επιτάφιων με τη συνοδεία καϊκιών όπως στον Τυρό και να δούμε πως θα αντιδράσουν και εκεί οι σύλλογοι...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. να μας πει ο κύριος πως μπορεί να διασφαλιστεί το έθιμο, όλη την διαδικασία που χρειάζεται γιατί δεν την ξέρουμε. Περιμένουμε απάντηση αλλιώς το σχόλιο είναι ένα κακοήθης σχόλιο για να μας πει κάτι....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. οσα δε φτανει η αλεπου τα κανει κρεμασταρια!!! Οι πελατες της εφημεριδας βρισκονται σε ολη την επαρχια Κυνουριας και πρεπει να τους ικανοποιησει ολους, σα δε ντρεπονται!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Σωστός! "Το Πάσχα του Λεωνιδίου όμως ΔΕΝ ΑΝΤΙΓΡΑΦΕΤΑΙ ούτε είναι θίασος να περιοδεύει από το Καστρί έως το Πλατανάκι"
    Και φυσικά δεν είναι Τσακώνικο ή Παγκυνουριακό, άκου εκεί σιγά μην είναι και Πανελλήνιο Πρωτάθλημα Παίδων!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. ΓΙΑ ΝΑ ΝΤΡΑΠΕΙ ΚΑΠΟΙΟΣ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΧΕΙ ΦΙΛΟΤΙΜΟ. Η ΚΥΝΟΥΡΙΑ ΚΑΝΕΙ ΟΤΙ ΜΠΟΡΕΙ ΓΙΑ ΝΑ ΥΠΟΒΑΘΜΙΣΕΙ ΤΟ ΛΕΩΝΙΔΙΟ .ΤΟ ΕΧΕΙ ΚΑΝΕΙ ΠΟΛΛΕΣ ΦΟΡΕΣ ΚΑΙ ΑΠΟΡΩ ΠΩΣ ΑΓΟΡΑΖΟΥΜΕ ΑΚΟΜΗ ΤΗΝ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΑΥΤΗ..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Αν θέλετε τόσο πολύ να αντιγράψετε το ΛΕΩΝΙΔΙΟ θα σας έλεγα να φυτέψετε και κανένα κοκκινόβραχο μαζί με καμία τσακώνικη μελιτζάνα,εκτός και μας πείτε πως ο κοκκινόβραχος ξεκινά απο το Παράλιο ορθώνεται στον Τυρό έως τα Μέλανα και καταλήγει στο Λεωνίδιο και την μελιτζάνα στον Τυρό σε συνεργασία με τα Μέλανα την φέρατε και την καλλιεργήσατε πρώτοι.Κάτι ακόμη βεγγαλικά=λεφτά ,φαναράκια να βρομίζουν την θάλασσα μαζί με μια φωτιά μέσα σε αυτήν κι όλα αυτά λιγότερο από δέκα χρόνια δεν λέγονται έθιμα και βάλτε το καλά με στο μυαλό σας.Το να σέβεσαι αυτόν που σε στηρίζει οικονομικά και σε προβάλει σε όλους τους τομείς με τα έθιμα του και όχι μόνο είναι ήθος και πολιτισμός κάτι που προφανώς δεν σας χαρακτηρίζει <>..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Όσα κανάτια και να σπάσεις Κέρκυρα δεν γίνεσαι, όσες σαίτες και να πετάξεις Χίος δεν γίνεσαι,όσους δυναμίτες και να ρίξεις και ας με συχωρέσουν οι ντόπιοι μπουρλοτιέρηδες Κάλυμνος δεν γίνεσαι, όσες βάρκες και να κάψεις Σπέτσες δεν γίνεσαι. ΟΣΑ ΑΕΡΟΣΤΑΤΑ ΚΑΙ ΝΑ ΠΕΤΑΞΕΙΣ ΤΟ ΕΘΙΜΟ ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙΣ ΝΑ ΤΟ ΚΛΕΨΕΙΣ γιατί δεν είναι στο DNA σου μόνο να το θαυμάσεις μπορείς την Ανάσταση στο Λεωνίδιο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Σας παρακαλώ πολύ μην χρησιμοποιείτε απαξιωτικές εκφράσεις γιατί δεν θα επιτρέψω άλλο σχόλιό σας.

    Ευχαριστώ για την κατανόηση

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Κυρία Κουνιά είδατε εσείς στο Καστρί να ρίχνουν αερόστατα?...εδώ δεν ρίξανε στα Πούλιθρα που βρίσκονται δίπλα μας.
    Ή μήπως ρίξανε στην Καστάνιτσα και την Σίταινα που είναι τσακώνικα χωριά - γιατί προσπαθείτε να μας πείσετε ότι είναι Τσακώνικο έθιμο?
    # Μάλλον τα δικά σας νύχια ξύνετε και δημιουργείτε παρεξηγήσεις #@^*!
    Λίγη προσοχή και σοβαρότητα ποτέ δεν βλάπτει!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. ΟΛΟΙ ΑΕΡΟΛΟΓΟΥΜΕ ΧΩΡΙΣ ΝΑ ΚΟΙΤΑΜΕ ΤΗΝ ΟΥΣΙΑ ΤΩΝ ΠΡΑΓΜΑΤΩΝ. ΤΟ ΖΗΤΟΥΜΕΝΟ ΕΙΝΑΙ ΕΝΑ ΠΩΣ ΤΟ ΠΑΣΧΑ ΤΟΥ ΛΕΩΝΙΔΙΟΥ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΓΙΓΑΝΤΩΘΕΙ.ΚΑΘΕ ΧΡΟΝΟ ΤΑ ΙΔΙΑ ΚΑΙ ΤΑ ΙΔΙΑ.ΚΑΤΙ ΘΑ ΠΕΙ Η ΚΟΥΝΙΑ ΚΑΤΙ ΘΑ ΠΕΙ ΚΑΠΟΙΟΣ ΣΕ ΚΑΠΟΙΟ SITE K.A ΤΟ ΘΕΜΑ ΕΙΝΑΙ ΜΠΟΡΕΙ ΤΗΝ ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΥ ΔΙΑΝΥΟΥΜΕ ΝΑ ΚΑΤΑΣΤΡΩΣΟΥΜΕ ΣΧΕΔΙΟ ΓΙΑ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΕΠΟΜΕΝΟ ΠΑΣΧΑ ΚΑΛΥΤΕΡΟ ΚΑΙ ΜΟΝΑΔΙΚΟ. ΟΛΑ ΤΑ ΠΙΚΡΟΧΩΛΑ ΣΧΟΛΙΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΤΑ ΓΡΑΨΟΥΜΕ ΕΚΕΙ ΠΟΥ ΠΡΕΠΕΙ. ΜΑΚΑΡΙ ΜΕ ΤΑ ΣΧΟΛΙΑ ΜΑΣ ΝΑ ΠΕΤΥΧΑΙΝΑΜΕ ΤΟ ΣΤΟΧΟ ΜΑΣ ΑΛΛΑ ΔΕΝ ΤΟ ΒΛΕΠΩ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Προκειμένου να αποφευχθούν παρερμηνείες, επικοινώνησα με τους υπευθύνους του Εμπορικού και του Μορφωτικού Συλλόγου Λεωνιδίου, οι οποίοι διευκρινίζουν ότι στην ανακοίνωσή τους όταν αναφέρονται σε «γείτονες» σε καμία περίπτωση δεν υπονοούν τους συνδημότες μας από τον Τυρό.
    Άλλωστε, ούτε νεραντζάκια τοποθετήθηκαν στους δρόμους του Τυρού (όπως συνέβη σε χωριό της Βόρειας Κυνουρίας), ούτε αερόστατα έριξαν, και όχι δήθεν από φόβο όπως αναφέρεται στο άρθρο της «Κυνουρίας».
    Όπως αναφέρουν μάλιστα στην ανακοίνωσή τους, δεν θεωρούν ότι η άποψη της εφημερίδας εκπροσωπεί τους γείτονές μας(όλους ανεξαιρέτως).

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Εάν πατήσει κάποιος στο google "κινέζικα φαναράκια" θα δει κάτι παραπλήσιο με τα δικά μας αερόστατα. Στις χώρες της Ανατολής τα χρησιμοποιούν κυρίως για την αγαλίαση των ψυχών, κάτι σαν μνημόσυνο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. Το έχουμε ξαναπεί ότι το έθιμο έχει ανατολίτικη προέλευση, όπως και ο χαρταετός που ρίχνουμε την Καθαρά Δευτέρα, ενώ κάτι αντίστοιχο συναντάμε και στο Poznan της Πολωνίας.
    Αλλά αυτό δεν σημαίνει τίποτα απολύτως και κακώς επιχειρείτε να αποπροσανατολίσετε την κουβέντα.
    Και άλλοι ναυτικοί εκτός από τους Λεωνιδιώτες έφτασαν στο παρελθόν σε αυτά τα μέρη, Κίνα, Ταϊλάνδη κλπ.
    Θα μπορούσαν να εμπνευστούν και αυτοί από το έθιμο και να το μεταφέρουν στην ιδιαίτερη πατρίδα τους.
    Αλλά δεν το έκαναν! Και εδώ δεν μιλάει κανείς για πατέντα αγαπητέ-η μου.
    Το θέμα είναι ότι στο Λεωνίδιο φρόντισαν επί δεκαετίες να κάνουν το αερόστατο ίσως το πιο δημοφιλές πασχαλινό έθιμο στην Ελλάδα, και τότε όπως όλοι γνωρίζουμε δεν υπήρχε ούτε ίντερνετ ούτε youtube…
    Και είναι τέτοια η επιτυχία του εθίμου, με τη συνεχή προβολή του κάθε χρόνο σε Ελλάδα και εξωτερικό που, όπως φαίνεται, έχει ανοίξει για τα καλά την όρεξη σε πολλούς, που προσπαθούν να πάρουν μερίδιο από την πίτα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. Το ίδιο έγινε και με τη μέλιτσανα και το Μαρουλι που το φέραμε απο το εξωτερικο(Ινδία και Αμερική ) αλλα εχουμε τη τσακωνικη μέλιτζανα και λενιδιωτικου Μαρουλι.Με τη λογική των προυγουμενων θα πρεπει να μην τα ονομάσουμε έτσι.Η μέλιτζανα παρόλο που τη λέμε τσακωνικη εννοείται ότι ειναι απο το Λεωνιδιον και οχι απο Αγιο Αντρέα.Το θέμα ειναι ότι θα πρεπει να ακολουθήσουμε ανάλογες στρατηγικές όπως ακολούθησε ο Τριανταφυλλος Σαρρης του Νικολαου και της Αννιως και διασφάλισε το παγκόσμιο όνομα της Τσακωνικης Μελιτζανας.Δεν ειναι δύσκολο αρκεί η πολιτική ηγεσία να το θέλει .

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. Ανδρέας Κόκκορης27 Ιουνίου 2013 στις 10:33 π.μ.

    Κε ανώνυμε της 7/6 4.01 μ.μ.,
    Ο πόλεμος της Κορέας έγινε από 25/6/1950 μέχρι 27/7/1953.
    Στα χρόνια του εμφυλίου πολέμου (που τερματίστηκε τον Αύγουστο του 1949),
    η Ανάσταση γινόταν για ευνόητους λόγους, τις πρωινές ώρες και ανύψωναν αερόστατα, ο συνταγματάρχης +Κουρμπούζος αναφέρει για τα αερόστατα το 1915 και ο γιατρός Μιχάλης Τροχάνης, θυμάται αφηγήσεις του πατέρα του (1877-1953), που του έλεγε ότι όταν ήταν μαθητής του Δημοτικού (1884-90 περίπου), έφτιαχναν και ανύψωναν αερόστατα ……
    Δεν είναι δυνατόν να γίνεται εκατέρωθεν λασπολογία, για τα μέρη μας, τους ανθρώπους, τα ήθη και έθιμα μας π.χ. λένε κάποιοι ότι το Λεωνίδιο, δεν είναι Τσακωνιά, που για 187 χρόνια είναι πρωτεύουσα της Τσακωνιάς, (σωστό ή λάθος το Λεωνίδιο είναι η πρωτεύουσα μετά το κάψιμο του Πραστού το 1826), σκεφτείτε όμως κάποιον επισκέπτη που έρχεται στα μέρη μας και έχει διαβάσει, ότι το Λεωνίδιο είναι η πρωτεύουσα της Τσακωνιάς, να ακούει κάποιον να του λέει ότι το Λεωνίδιο δεν είναι Τσακωνιά, ο επισκέπτης τι θα σκεφτεί;……(σίγουρα αυτό είναι δυσφήμηση για όλη την Τσακωνιά…), είναι σαν να ακούει κάποιον να λέει ο τι
    η Τρίπολη δεν είναι Αρκαδία, η Θεσσαλονίκη δεν είναι Μακεδονία, η Αθήνα δεν είναι Ελλάδα……
    Η τύχη μας κοινή, η ανάπτυξη το ίδιο, ο αγώνας από όλους το ίδιο, η απαξίωση της
    περιοχής μας επιτυγχάνεται με το ¨διαίρει και βασίλευε» και πολλοί από εμάς τους βοηθάνε σε αυτό…
    Για να γλυτώσουν 2 στροφές στη Στέρνα, ξόδεψαν δις και έκαναν 2 σήραγγες, για να γλυτώσουν 30΄΄ σε χρόνο και φτιάχνουν γέφυρες, στο δρόμο Τρίπολης - ΄Αστρους, ξοδεύοντας πάλι δις, για να έρχονται συχνά, για τα μπάνια και να γλυτώνουν 2΄ χρόνο .
    Οι επισκέπτες Έλληνες και Ξένοι έρχονται από το δρόμο ΄Αργους-Μονεμβασίας κατά 99%, για το δρόμο αυτόν δεν έχει γίνει ΤΙΠΟΤΑ, κάποιοι μεθοδικά φροντίζουν τα δικά τους, εμείς φροντίζουμε να λασπολογούμε ΑΝΩΝΥΜΑ, ο ένας τον άλλον και ας βουλιάζουμε και όλοι μαζί….
    Η λασπολογία εκατέρωθεν είναι επίδειξη βλακείας ……..

    Ανδρέας Η.Κόκκορης

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  22. Και για το Φωκιανός -Κυπαρρίσσι δόθηκαν κάποια εκατομμύρια ευρώ.....Ενώ για το μαγευτική διαδρομή σκοτώστρα Λεωνίδιο- Τυρός ? Άστο να ζήσουν και τα δισέγγονα μας κανένα αναπτυξιακό έργο,μην τα δούμε όλα τώρα. Στο θέμα έργων στην Ελλάδα ,"τρέχουν" όλοι να πάρουν χρήματα για να μοστράρονται στη βιτρίνα.Οι πραγματικές ανάγκες ενός τόπου περνάνε σε δέυτερη μοίρα ,μπροστά στα θέλω των κυβερνώντων....Θα σου πουν μετά βέβαια ( και με το σχετικό δίκιο τους) : τι να κάνουμε να μην πάρουμε τα χρήματα,αφού υπάρχουν?
    Και μετά βλέπεις τα παράδοξα της Ελλάδας, να ανακαινίζονται σχολεία χωρίς μαθητές και να γίνοται αναπλάσεις οικισμών χωρίς κατοίκους.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  23. καθε περιοχη εχει την ψυχη της.
    και η ψυχη του Λεωνιδιου ειναι το αεροστατο.
    και την ψυχη αυτη την βλεπεις στον πενηνταρι που το ριχνει σαν να ριχνει πρωτη φορα,αλλα και στον πενταχρονο που το πιανει και αυτος για πρωτη φορα.
    τη βλεπεις στα ματια των που κρεμασανε τα μικρα στην αγορα και περιξ,
    την βλεπεις στα πιτσιρικια που ενα πεφτει και το κηνηγανε 30,
    την βλεπεις σε ολους μας πως κοιταμε τον ουρανο λες και δεν τον εχουμε ξαναδει,
    την βλεπεις στα τραπεζια της κυριακης που θα ριξουν και ενα για το καλο,
    την βλεπεις πως απλωχερα καλουνε τους επισκεπτες το Μ.Σαββατο να ριξουν και αυτοι ενα
    την βλεπεις.......................................


    και αυτη η ψυχη κυρια Κουνια προσφερεται σε ολον τον κοσμο σαν φιλοξενια,δεν μεταφερεται...........................γιατι τοτε εκφυλιζεται.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Ads Place