Page Nav

HIDE

Grid

GRID_STYLE

Hover Effects

TRUE
{fbt_classic_header}

Header Ad

//

Breaking News:

latest

Ads Place

Πληθαίνουν οι φωνές κατά της κοπής των ευκαλύπτων στο Λεωνίδιο

Με επιστολή του προς τον Δήμαρχο και το Δημοτικό Συμβούλιο του Δήμου Νότιας Κυνουρίας ο συμπατριώτης μας κ. Γιώργος Βλάχος, Γεωπόνος και Επί...

Με επιστολή του προς τον Δήμαρχο και το Δημοτικό Συμβούλιο του Δήμου Νότιας Κυνουρίας ο συμπατριώτης μας κ. Γιώργος Βλάχος, Γεωπόνος και Επίκουρος Καθηγητής του Γεωπονικού Πανεπιστημίου Αθηνών, ζητά την επανεξέταση της απόφασής τους με την οποία εγκρίθηκε η κοπή 75 ευκαλύπτων στο Λεωνίδιο.
Η επιστολή του έχει ως παρακάτω:  

Αξιότιμε κύριε Δήμαρχε,

Αξιότιμα μέλη του Δημοτικού Συμβουλίου,

Εδώ και αρκετό καιρό γίνεται συζήτηση για το ζήτημα των ευκαλύπτων που υπάρχουν κατά μήκος του δρόμου "Λεωνιδίου - Πλάκας".  Δεν σας κρύβω ότι στην αρχή ότι θεώρησα ότι πρόκειται για υπερβολική ανησυχία κάποιων συμπολιτών μας. Ήμουν σίγουρος  δηλαδή, ότι θα γινόταν ένα "αυστηρό" κλάδεμα των δένδρων. Γνωρίζοντας δε ότι πρόκειται περί είδους ταχείας αύξησης, θεώρησα ότι σε μικρό χρονικό διάστημα θα αναπτύσσονταν ξανά τα δέντρα, χωρίς να δημιουργούν τα προβλήματα ασφαλείας που όντως δημιούργησαν.  Και φυσικά ότι ο Δήμος αναλάμβανε το κλάδεμά τους σε τακτά χρονικά διαστήματα, έτσι ώστε να μη ξαναδημιουργηθούν προβλήματα ασφαλείας. 

Αντ’ αυτού με έκπληξη διάβασα στην απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου ότι

"…η υλοτομία θα πραγματοποιείται έως τις ρίζες των δέντρων και µε τέτοιο τρόπο ώστε να εξασφαλίζεται ότι τα δέντρα δε θα αναπτυχθούν ξανά στο μέλλον.  "

Θεωρώ ότι μια ψυχραιμότερη προσέγγιση δηλαδή "αυστηρό" κλάδεμα, παρακολούθηση και κλάδεμα σε τακτά χρονικά διαστήματα είναι η ενδεδειγμένη για την αντιμετώπιση του υπαρκτού και σοβαρού προβλήματος ασφαλείας.

Σας παρακαλώ να επανεξετάσετε την απόφασή σας. Δεν μπορώ να καταλάβω μάλιστα, πώς μπορεί να δικαιολογηθεί μια τέτοια απόφαση, τη στιγμή που ο κατ’ εξοχήν αρμόδιος από το σεβαστό σας συμβούλιο, ο συνάδελφος κύριος Αθανασόπουλος διαφώνησε με αυτήν.

Νομίζω ότι θα συμφωνήσετε ότι είναι κρίμα να καταστραφεί ανεπανόρθωτα ένα τοπόσημο της πόλης μας,  τη στιγμή που το πρόβλημα μπορεί κάλλιστα να αντιμετωπιστεί με ηπιότερο τρόπο.

Με ιδιαίτερη εκτίμηση

Γιώργος Βλάχος

Γεωπόνος
Επίκουρος Καθηγητής Γεωπονικού Πανεπιστημίου Αθηνών

14 σχόλια

  1. Ο ΚΥΡΙΟΣ ΒΛΑΧΟΣ ΜΕ ΤΟ ΠΟΔΗΛΑΤΑΚΙ ΤΟΥ ΚΑΝΕΙ ΤΗ ΔΙΑΔΡΟΜΗ ΠΛΑΚΑΣ ΛΕΩΝΙΔΙΟΥ ΚΑΙ ΕΙΝΑΙ ΠΟΛΥ ΩΡΑΙΑ.ΕΜΕΙΣ ΠΟΥ ΜΕΝΟΥΜΕ ΛΕΩΝΙΔΙΟΝ ΓΙΑ ΜΑΣ ΕΙΝΑΙ ΠΡΟΒΛΗΜΑ . ΑΝ ΚΑΠΟΙΟΣ ΠΕΣΕΙ ΣΕ ΚΑΠΟΙΟΝ ΕΥΚΑΛΥΠΤΟ ΚΑΙ ΜΕΙΝΕΙ ΑΝΑΠΗΡΟΣ ΤΙ ΘΑ ΓΙΝΕΙ? ΔΕΝ ΞΕΡΩ ΑΝ ΤΟΥ ΑΡΕΣΕΙ ΝΑ ΓΙΝΟΝΤΑΙ ΑΤΥΧΗΜΑΤΑ. ΜΙΑ ΛΥΣΗ ΚΟΨΙΜΟ ΚΑΙ ΝΑ ΤΟΥΣ ΒΓΆΛΟΥΜΕ ΑΠΟ ΤΗ ΡΙΖΑ ΚΑΙ ΠΕΖΟΔΡΟΜΗΣΗ ΚΑΘΩΣ ΚΑΙ ΠΟΔΗΛΑΤΟΔΡΟΜΟΥΣ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. επειδή πολλά έχουν ακουστεί.. πόσα ατυχήματα έγιναν εξαιτίας των ευκαλύπτων? και πόσα ατυχήματα έγιναν από υπερβολική ταχύτητα? η λύση για το κούρεμα είναι η καλύτερη... ας το ξανασκεφτούν οι ειδήμονες του δημαρχείου

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Μα είναι δυνατόν να κοπούν τόσα δέντρα επειδή δεν μπορούν να τα κλαδεύουν ???
    Ούτε στην Ουγκάντα με τα πιθικια δεν γίνονται αυτά...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Για να πέσει κάποιος σε έναν ευκάλυπτο με το αυτοκίνητο και να μείνει ανάπηρος, θα πρέπει πρωτίστως να έχει παραβιάσει το όριο ταχύτητας, που στο συγκεκριμένο τμήμα στο οποίο όλοι αναφέρεστε, είναι 30 χλμ. λόγω των παρακείμενων σχολείων.
    Όσο για την διαπλάτυνση και εκσυγχρονισμό του δρόμου που πολλοί κάτοικοι επικαλούνται, θα πρέπει κάποιος υπεύθυνος να τους πει, ότι αυτό είναι όνειρο θερινής νυκτός για την ώρα,
    λόγω της μεγάλης χρηματοδότησης που πιθανότατα απαιτείται.
    Αλλά και στην ευτυχή περίπτωση που θα βρίσκονταν τα χρήματα, το πρόβλημα είναι κυρίως η οικοδόμηση στα σημερινά όρια του δρόμου και όχι οι κορμοί των ευκαλύπτων.
    Ας σχεδιαστεί ο νέος δρόμος με το καλό, ας βρεθούν τα χρήματα, ας μπουν και τα υποψήφια νέα δέντρα από τώρα, αλλά μέχρι τότε ας φροντίσουμε αυτά που έχουμε, γιατί και αυτά μας φροντίζουν και το αξίζουν.
    Ντίνα Βιτζηλαίου

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. ετσι οπως παει το θεμα,πρεπει να αλλαξει ονομα η ταινια στο

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Ο καθένα λέει την εξυπνάδα του.Δεν ειναι ανάγκη κάποιος να τρέχει με 200 για να μείνει ανάπηρος.Και με 15 χιλιόμετρα να πέσεις σε δέντρο και χτηπησεις σε συγκεκριμένο σημείο τότε μπορείς άνετα να τραυματιστεις.Αλλα για να υποστηρίζεις τη ρομαντική θεση σου κανεις αυθαίρετες υποθέσεις.Ο κύριος Βλάχος γνωρίζει αντίστοιχο ατύχημα που ειχε γίνει χρόνια πριν.Κακα τα ψέματα εχει γίνει μελέτη ανάπλασης του άξονα Λεωνιδιου πουληθρων που πιστεύω λογικά να προβλέπει διαπλατυνσεις και πεζοδρομήσεις και η παρουσία των δέντρων ειναι ενοχλητική.Η ΜΟΝΑΔικη Λύση ειναι γίνει ολοκληρωμένη αφαίρεση των δέντρων

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. My name is Jaap-Jan Flinterman, from Amsterdam, Holland. Over the last six years, my family and I have spent four holidays in South Kynouria. As a foreigner I certainly don't want to interfere with a decision that has to be made by the authorities and the people of South Kynouria. I just want to say that, as a man who loves Kynouria, I would hate to see the eucalyptus trees of Leonidio go. I do hope that a solution which reconciles different interests can be found.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Η κυρία Βιτζηλαιου καλο θα ηταν να βγάζει φωτογραφίες και ειναι εξαιρετική σε αυτο. Δεν θέλω να γίνω κακός αλλα ο καθένας να λέει την εξυπνάδα του χωρίς στοιχειώδη επιχειρήματα ειναι έγκλημα.Τα δέντρα και πιο συγκεκριμένα οι ρίζες των δέντρων ειναι τεράστιο προβλημα.Αποφασιζεις να προς περάσεις και η αριστερή σου ρόδα ειναι στο αέρα επειδή οι ρίζες ειναι προβλημα.Οχι ημιμετρα. Αφαιρεση τωρα ώστε να ανασανουμε

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Εγώ θα πρότεινα να γκρεμίσουμε και τη μάντρα, στο παρακείμενο γήπεδο ποδοσφαίρου : εάν κάποιος τρέχει στο σημείο εκείνο με ... 100 χλμ / ώρα και δεν υπάρχουν ούτε οι ευκάλυπτοι γιατί να χτυπήσει σε ... τοίχο ; Και για να σοβαρευτούμε, εγώ που οδηγώ με 50 και όχι με 30 χλμ / ώρα στο συγκεκριμένο σημείο ποτέ δεν είχα πρόβλημα με τις ρίζες των ευκαλύπτων - ούτε κατά τη διασταύρωσή μου με άλλο όχημα ...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Πάρτε το χαμπάρι τα δένδρα θα κοπούν και κανείς δε μπορεί να κάνει τπτ. Καθίστε λοιπόν άνετα στον καναπέ σας όπως κάνατε τόσα χρόνια κι απολαύστε το.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. παντος να ξερετε οποιος επιστρεψει απο το λεωνιδιο απο διακοπες να ξερετε οτι εκτος απο ολα τα αλλα,λεει σε γνωστους και φιλους και για τους ευκαληπτους για παραδειγμα το λεω και για τον εαυτο μου,οπου βεβαια εχω γινει και μονιμος κατοικος της περιοχης σας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Ακουω κ αφουγκραζομαι διαφορες γνωμες πολιτων ή μη του Δημου μας και πιστευω πως υπαρχουν θετικα κ αρνητικα στοιχεια. Το θεμα ειναι ποια απο αυτα εντελει υπερισχυουν κ με ποιο γνωμονα πρεπει να παρθει μια αποφαση.

    Οντας κ εγω απο τους ρομαντικους συμφωνω πως το τοπιο ειναι αξιοπροσεκτο! Δεν λεω φανταστικο γιατι προσωπικα προτιμω περισσοτερο αλλα σημεια της περιοχης μας για ρομαντικες αναζητησεις..Αλλα ειναι φυσικο καποιοι να το προτιμουν απο αισθητικης αποψης κ για να κανουν την πεζοπορια τους(που δεν ειναι κ η καλυτερη ιδεα λογω μικρου πλατους του δρομου) ή τη βολτα τους με ποδηλατο(επισης επικινδυνο,ειδικα στα σημεια που εχει ανασηκωθει το οδοστρωμα κ ο ποδηλατης μπορει να χασει την ισορροπια του)..Ας αναφερουμε στα θετικα τη σκια που δημιουργειται.. Ειχα ακουσει επισης πως αυτα τα δεντρα απομακρυνουν καποια εντομα(κυριως κουνουπια),αλλα οσοι ζουμε στο Λεωνιδιο νομιζω πως συμφωνουμε πως δεν εχει υποσταση!!

    Ας δουμε κ τον αντιλογο..Δεντρα με πολυ μεγαλο υψος που με μικρες κακοκαιριες κ αερηδες μπορουν να προκαλεσουν τη ριψη κλαδιων στο οδοστρωμα(με τις ακολουθες συνεπειες). Σχεδιασμος κ φυτεμα πριν απο 50 χρονια περιπου που ηταν εντελως διαφορετικες οι αναγκες της οδου κ χωρις την προβλεψη για τις αγκυλωσεις που εχουν δημιουργησει στο οδοστρωμα. Με δυνατους ανεμους κ στο υψος που βρισκονται πλεον υπαρχει εντονος κινδυνος ξεριζωματος των δεντρων κ κινδυνου απωλειας ανθρωπινων ζωων(αν βρισκονται απο κατω τη δεδομενη στιγμη)ή απωλειας περιουσιων εις βαρος των ιδιωτων ή κ του δημου(οπως κ εγινε προσφατα...).. Τελος,αν καποιος αγνωστος δε γνωριζει το δρομο,χωρις να εχει αναπτυξει μεγαλη ταχυτητα μπορει να χασει τον ελεγχο του οχηματος του,λογω των ριζων των δεντρων στο οδοστρωμα( επισης εχει γινει στο παρελθον).

    Απο οικονομικης πλευρας το να κλαδεψεις τα δεντρα προυποθετει συχνα(καθως αναπτυσσονται αρκετα γρηγορα τα συγκεκριμενα) να γινεται το κλαδεμα,πραγμα που δε συμφερει την εκαστοτε Αυτοδιοικηση να το κανει!Αντιθετως με την κοπη απο συνεργειο παραλαμβανουν τα ξυλα κ δε θα χρειαστει να πληρωσει τιποτα ο δημος.

    Με το κλαδεμα επισης δεν υπαρχει λυση στο προβλημα που υπαρχει στο οδοστρωμα κ που πιθανοτατα οι ριζες να προχωρησουν κ αλλο χρονο με το χρονο.Σημαντικο μειονεκτημα του κλαδεματος λοιπον κ αυτο..

    Μερικα ειναι μονο αυτα που εγω μπορουσα να σκεφτω κ πιθανοτατα θα υπαρχουν κ αλλα κ απο τις 2 αποψεις. Θεωρω παντως πως ρομαντικες αποδρασεις στην περιοχη μας, ομορφους περιπατους κ σκιερα μερη μπορουμε να βρουμε πολλα( εξαλλου ο τοπος μας προσφερεται γι'αυτο) ή τοποθεσιες με συμβολικο χαρακτηρα. Οταν ομως ερχονται στη ζυγαρια με την σπουδαιοτητα της ανθρωπινης ζωης ή των περιουσιων ανθρωπων σε τοσο δυσκολους καιρους ή της ομαλοτητας της επικοινωνιας της πολης με τη θαλασσα, προσωπικα νομιζω πως γερνει το ζυγι προς τη πλευρα της κοπης των δεντρων. Κ πιστευω πως η αποφαση του συμβουλιου εγινε με αυτο το γνωμονα.

    Προταση: κοπη των δεντρων, βελτιωση κ διαπλατυνση οδοστρωματος καθως κ αντικατασταση των ευκαλυπτων με εσπεριδοειδη δεντρα προς τερψη των κατοικων κ των παραθεριστων.. Ετσι φανταζει στο δικο μου μυαλο,χωρις να λεω πως ειναι το σωστο,ετσι το βλεπω εγω.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. στην Ελλάδα πάντα κάποιος άλλος φταίει για το κακό..το να πέσει ένα κλαδί είναι πολύ επικίνδυνο και θα πρέπει να ληφθεί μέριμνα για τακτικό κλάδεμα , αλλά το ότι η ευθεία της Πλάκας προκαλεί για να γκαζώσει κανείς και να κάνει επικίνδυνα προσπεράσματα και αν τελικά στουκάρει πάνω στο δέντρο του φταίει το δέντρο αυτό είναι γελοίο... τα πιο πολλά ατυχήματα δεν έχουν γίνει στους ευκαλύπτους αλλά σε παράπλευρα περιβόλια και ελιές, σε μάντρες συνεργείων και σπιτιών, σε παράπλευρα χαντάκια και τα πιο πολλά δυστυχώς το θέλουμε ή όχι απο υπερβολική ταχύτητα σε συνδυασμό με αλκοόλ...θα έπρεπε με αυτή την λογική να αρχίζουμε να γκρεμίζουμε οτιδήποτε υπάρχει στον δρόμο της πλάκας και να βάλουμε στην άκρη προστατευτικά λάστιχα και άχυρα για να φτιάξουμε μια ασφαλή πίστα...είναι κρίμα στο Λεωνίδιο μας με τους τόσους λαμπρούς επιστήμονες και τους αρκετούς γνώστες πέρι της γεωπονικής επιστήμης η λύση να είναι "πονάει κεφάλι κόψε κεφάλι"

    ΑπάντησηΔιαγραφή

  14. Παίρνω το παρακάτω απόσπασμα από το σοβαρότερο σχόλιο που έχει γραφτεί εδώ από την πλευρά όσωνυποστηρίζουν την κοπή :"Απο οικονομικης πλευρας το να κλαδεψεις τα δεντρα προυποθετει συχνα(καθως αναπτυσσονται αρκετα γρηγορα τα συγκεκριμενα) να γινεται το κλαδεμα,πραγμα που δε συμφερει την εκαστοτε Αυτοδιοικηση να το κανει!Αντιθετως με την κοπη απο συνεργειο παραλαμβανουν τα ξυλα κ δε θα χρειαστει να πληρωσει τιποτα ο δημος."
    Αν διαβάσει κανείς προσεκτικά και το υπόλοιπο σχόλιο θα συμπεράνει εύκολα πως είναι το μοναδικό επιχείρημα για νακοπούν τα δέντρα, αφού αν δεν υπήρχε αυτό όλα τα άλλα θα λύνονταν!
    Αν όντως ισχύει όμως ότι το θέμα είναι οικονομικό, πρέπει να γνωρίζουμε για το τί δαπάνη χρειάζεται να γίνει και από εκεί θα φανεί αν μπορεί ή όχι να υλοποιηθεί. Το σίγουρο είναι πάντως ότι εδώ και 50 χρόνια γινόταν. Άρα δεν πρόκειται μάλλον για κάτι αδύνατο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Ads Place